Ga naar de inhoud

Endymed

Huidverjonging

Onze kliniek richt zich op cosmetisch resultaat zónder operatie en behandelingen met minimale risico's.
Revolutionaire huidverjonging bereikt u met de Endymed DF en Fractional. Uw huid wordt effectief verjongd zonder dat u last krijgt van de bijwerkingen en lange hersteltijd van traditionele laserbehandelingen.

Jongere huid met Endymed fractional

De fractional maakt duizenden microscopisch kleine perforaties, waarbij de omliggende onbeschadigd blijft. Dit zorgt voor een snelle huidvernieuwing en de aanmaak van nieuw collageen: de structuur en teint van uw huid verbeteren en gezichtslijntjes vervagen. Behandeling met de fractional  is de ultieme oplossing voor wie op zoek is naar maximaal resultaat met minimale bijwerkingen en hersteltijd. Na de behandeling is uw huid slechts 2 dagen licht rood, waarna u nog 1 tot 2 dagen een lichte schilfering zult hebben. Deze is eenvoudig met make-up te camoufleren.

Pigmentvlekken

Pigmentvlekken (=hyperpigmentatie) op de  huid is een veel voorkomende aandoening en op oudere leeftijd een bijkomend gevolg van het verouderingsproces.

Wat zijn pigmentvlekken?
Deze zijn te zien als een ophoping van huidpigment. Hierdoor ontstaan plaatselijk donkere plekken in de huid. Melanine is het belangrijkste huidpigment; een donkerbruine kleurstof die door bepaalde cellen in de bovenste huidlaag wordt gemaakt. De aanmaak van grote hoeveelheden melanine (waardoor hyperpigmentatie ontstaat) kan het gevolg zijn van te veel blootstelling aan zonlicht of hormoonveranderingen.

Behandeling van pigmentvlekken

Pigmentvlekken zoals ouderdomsvlekken kunnen vaak uitstekend behandeld worden met de Endymed. Dieper liggend pigment en melasma of een zwangerschapsmasker is vaak iets moeilijker.
Tijdens een consult wordt in overleg met u de behandeling van uw keuze bepaald voor uw pigmentprobleem. Naast de behandeling met de Endymed of IPL kunnen hyperpigmentatie en pigmentvlekken bij Feron Huidkliniek ook behandeld worden met het ZO medical systeem.